Appendix Route 66

Så er der pakket til lufthavnen og Ulrik går ned for at få bilen via "valet parking".

Vores fly mod Amsterdam er ved at blive læsset med forsyninger til os undervejs.

Vi kunne boarde vores fly fra kl. 13.00.

Ulrik slår ventetiden hen med en cola.

Straks efter landingen i Amsterdam er der gang i den mobile opdatering...

Så er vi på vej ud til Take Off fra Shiphol/Amsterdam.

Vi er lettet fra Amsterdam.

Så drejes der med kurs mod Billund.

Vi er nu oppe over skyerne.

Vi nærmer os Billund.

Hjemme ved Kynebs ventede to dejlige børnebørn.

Bedste på gåtur med Adrian på hjemlig grund.

Så var det uigenkaldeligt sidste dag i USA på denne ferie. Efter morgenmaden fik vi kufferterne pakket på hotellets transportvogn - og så skulle vi ned og have fat i vores biler hos "valet parking". Der gik nu noget tid, inden begge biler var fremme og vi kunne køre mod San Francisco International Airport. En halv time skulle køreturen tage, men tæt bytrafik, vejarbejde og optankning af biler betød, at turen tog 1½ time - og så skulle vi derefter køre bilerne væk fra lufthavnen til aflevering for "rental cars". Der var masser af biler, der blev afleveret - men heldigvis gik godkendelsen kvikt igennem uden anmærkninger og så kunne vi tage "airtrain" tilbage til lufthavnen, hvor Kirsten vågede over al vor bagage.

Efter frokost af vore sidste madrester,  fandt vi vores check-in-gate, men det gik galt, da de i USA også krævede vores håndtasker, foto og computere inddraget i vægtgrænsen for håndbagage - sådan havde det ikke været ved afrejsen fra Billund. Så nu skulle der omrokeres eller fjernes noget. Det gik ret enkelt for familien Johansen, men gav store problemer for familien Kyneb. Der måtte tilkøbes en ekstra kuffert til 700 kr. og alligevel var der 6 kg overvægt i håndbagagen - på den igen, så var vi nede på 4 kg, så 2 kg - vi begyndte at snyde og skjule bøger og andet tungere ting fra håndbagagen i vores transportvogn - da vi så var på 1 kg´s overvægt i håndbagagen forbarmede damen sig i check-in sig vist for os og godkendte os.

Tiden var efterhånden lidt knap - klokken var 12 og vi skulle være ved gaten kl. 13.00, men manglede endnu security. Nogle skulle først på toilettet, men herefter gik vi straks til security - køerne syntes lange, men efter ½ time var vi igennem og godkendt.

Damerne skulle lige have styret den sidste indkøbslyst, så de forsvandt ud for at bruge de sidste dollars og var t ilbage lige som boardingen startede. Så var der lige tid til at opdatere børnene hjemme i Danmark, inden der skulle slukkes for de mobile enheder.

Flyveturen gik fint uden turbolens - vi havde nu omkring 3 timer i Shiphol inden vi tjekkede ind på flyet til Billund. Ved ankomsten var Kynebs børn og børnebørn mødt frem i lufthavnen til overraskende modtagelse - og så blev vi kørt hjem til eftermiddagskaffe og aftensmad - dejlig overraskelse.

Desværre manglede familien Johansen deres ene kuffert - ærgeligt, men efter 3-4 dage blev den fundet og bragt hjem med kurérbil - dejlig afslutning på en supergod ferie!